খেলুৱৈসকলে ফুটবলত শিশু ৰক্ষীৰ সৈতে কিয় আহে?

 

প্ৰকৃত ফুটবল খেল আৰম্ভ হোৱাৰ ঠিক আগতে খেলুৱৈসকলে

কিয় শিশু ৰক্ষীৰ সৈতে ওলাই আহে? 

_________________________________________________________________

দি আপুনি বিশ্বৰ আটাইতকৈ জনপ্ৰিয় আৰু আটাইতকৈ ডাঙৰ খেল "ফুটবল বা ছকাৰ"ৰ অনুৰাগী তেনেহ'লে আপুনি লক্ষ্য কৰিব পাৰে যে খেলখনৰ খেলুৱৈসকলে প্ৰকৃত খেল খন আৰম্ভ হোৱাৰ ঠিক আগতে এটা শিশুৰ সৈতে পিটছত প্ৰৱেশ কৰে। এই শিশুসকলে খেলুৱৈসকলৰ সৈতে পিটছত খোজ কাঢ়ে, তেওঁলোকৰ হাত ধৰে, আৰু এক তুলনামূলক প্ৰকাৰৰ পোছাক পিন্ধে যি সঁচাকৈয়ে মৰমলগা দেখায়। কিন্তু আপুনি জানেনে, সেই শিশুসকলক কি বুলি কোৱা হয় আৰু তেওঁলোক কোন? হয়, তেওঁলোক শিশু কিন্তু যিসকলে জানে, তেওঁলোকে তেওঁলোকক "শুভংকৰ" বা "শিশুশুভংকৰ বা শুভংকৰ শিশু, Mascots" বুলি কয়। খেলুৱৈসকলে সেই শিশুসকলক শুভংকৰ হোৱাৰ আগতে জানে নেকি? তেন্তে এনে আকৰ্ষণীয় শিশুৰ সৈতে খেলুৱৈসকলৰ বিশাল প্ৰৱেশ মুহূৰ্তৰ আঁৰৰ মুখ্য কাৰণবোৰ কি? তলত সম্পূৰ্ণ প্ৰবন্ধটো দিয়া হৈছে।

ঠিক আছে, এই সত্যটো বৰ্ণনা কৰিবলৈ, কেৱল উল্লেখ কৰাৰ এক অকলশৰীয়া কাৰণ নাই বৰঞ্চ ইয়াক ব্যাখ্যা কৰাৰ বহুতো কাৰণ আছে। অৱশ্যে, আগবাঢ়ি যোৱাৰ আগতে আমি "শিশু শুভংকৰ"ৰ এই আকৰ্ষণীয় প্ৰৱণতা আৰু ই কেনেদৰে আৰম্ভ হৈছে সেই বিষয়ে অলপ ইতিহাস ভাগ বতৰা কৰিবলৈ ভাল পাম?

sports mascots


শিশুৰ শুভংকৰবোৰৰ বিষয়ে- ইতিহাস আৰু ই কেনেদৰে আৰম্ভ হৈছে?

ই মাস্কট কি- (ব্ৰেণ্ড মাস্কট):

শুভংকৰবোৰ হৈছে ব্যক্তি  বা ছদ্মবেশত থকা কোনোবা, যি কোনো নিৰ্দিষ্ট সংগঠনৰ সৈতে বা সৌভাগ্য অনাৰ চিহ্ন হিচাপে এটা অনুষ্ঠান আৰু গোটৰ সৈতে সম্পৰ্কিত। এই শুভংকৰবোৰে কেতিয়াবা আকাৰত অধিক হোৱা পোছাকটো দেখা যায় আৰু কিছুমান ক্ষেত্ৰত, শিশুসকলক এটা শুভংকৰ হিচাপেও সম্বোধন কৰা হয় যাক আমি সাধাৰণতে "চাইল্ড মাস্কট" বুলি কওঁ।

ফুটবলত চাইল্ড মাস্কট- 

শিশুৰ শুভংকৰবোৰ মৌলিকভাৱে শিশুৰ এক সমাৱেশ যিবোৰ নিৰ্দিষ্ট খেলত আৰু বিশেষকৈ ফুটবলত দেখা যায় য'ত খেলুৱৈসকলে তেওঁলোকৰ হাত ধৰি খেলপথাৰত খোজ কাঢ়ে আৰু পিটছত প্ৰৱেশ কৰোঁতে খেলুৱৈসকলৰ সৈতে যায়। সেই যুৱকসকলে ৰাষ্ট্ৰীয় সংগীত প্ৰদৰ্শনৰ লৈকে খেলুৱৈসকলৰ সৈতে থাকে আৰু তাৰ পিছত গুচি যায়। এইটো আশ্চৰ্যজনকভাৱে সুন্দৰ দেখাই আৰু আজিকালি দলবোৰৰ দ্বাৰা অবিশ্বাস্য খেলুৱৈৰ অনুশীলনক সম্বোধন কৰে

শিশুৰ শুভংকৰ আৰম্ভ হোৱাৰ ইতিহাস:

শিশুশুভংকৰৰ প্ৰৱণতা একেবাৰে পুৰণি ধাৰণা নহয়। এই প্ৰথাটো 2000 চনৰ মাজভাগত বিখ্যাত হৈ পৰিছে। যেতিয়া ফিফা আৰু ইউনিচেফৰ অংশীদাৰী ত্বৰান্বিত হয় আৰু "শিশুৰ বাবে হয় কওঁক" অভিযান নামৰ এটা ধাৰণাৰে "শিশুশুভংকৰ" সিদ্ধান্ত লয়। ফিফা আৰু ইউনিচেফ দুয়োটাই ২০০১ চনত ঘোষণা কৰিছিল অৰ্থাৎ দক্ষিণ কোৰিয়াত ২০০২ চনৰ বিশ্বকাপৰ বাবে অন্তিম খন ড্ৰ হোৱাৰ অলপ আগতে আৰু ২০ ইউৰোৰ এবছৰ পিছত যে তেওঁলোকে একেলগে সহযোগকৰিব আৰু "শিশুৰ বাবে হয় কওঁক" নামৰ এটা অভিযান আৰম্ভ কৰিব।

এই অভিযানৰ আঁৰৰ প্ৰাথমিক উদ্দেশ্য আছিল "শিশুৰ অধিকাৰৰ বিষয়ে সজাগতা বৃদ্ধি কৰা আৰু পৃথিৱীৰ সকলো ঠাইৰ শিশুসকলক সহায় কৰা"। তেওঁলোকে সমগ্ৰ বিশ্বৰ শিশুসকলৰ জীৱন সুৰক্ষিত আৰু উন্নত কৰিব বিচাৰিছিল আৰু দেখুৱাব বিচাৰিছিল যে, ফুটবলে সমগ্ৰ বিশ্বৰ শিশুসকলক যথেষ্ট প্ৰভাৱিত কৰিছে। তেওঁলোকে এই সিদ্ধান্তত উপনীত হৈছিল যে সেই শিশুসকলে "ফিফা/ইউনিচেফ, "ছে ইয়াছ" টি-চাৰ্ট পিন্ধিব আৰু বিশ্বকাপ 2002-ৰ প্ৰতিখন খেলৰ আগতে খেলুৱৈসকলক খেলপথাৰত নেতৃত্ব দিব।

অৱশ্যে, আজি ইউৰোপিয়ান লীগৰ মেচ, চেম্পিয়নছ লীগৰ মেচ আৰু আন যিকোনো জ্যেষ্ঠ পৰ্যায়ৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় মেচত শিশু শুভংকৰৰ উপস্থিতি অতি সচৰাচৰ হৈ পৰিছে। যি কি নহওক, এতিয়া প্ৰশ্ন হৈছে আজিকালি এই প্ৰথা টো কিয় ইমান সাধাৰণ হৈ পৰিছে অৱশ্যে এই ধৰণৰ লীগ মেচবোৰ ফিফা আৰু ইউনিচেফৰ শিশু সজাগতা অভিযানৰ দ্বাৰা সীমাবদ্ধ বা নিয়মৰ দ্বাৰা আবদ্ধ নহয় যদিও, তেন্তে তেওঁলোকে ইয়াক কিয় অনুসৰণ কৰে? 

famous mascots


আজিকালি শিশুৰ শুভংকৰ প্ৰথা কিয় অনুসৰণ কৰা হয় তাৰ কাৰণ?

ভাল জনসম্পৰ্ক সৃষ্টি কৰে:

শিশুশুভংকৰৰ এই অনুশীলনৰ আঁৰত প্ৰথম আৰু মুখ্য কাৰণ টো হ'ল- "ই এক অতি ভাল ৰাজহুৱা সম্পৰ্ক সৃষ্টি কৰাত সহায় কৰে"। শিশুসকলক তেওঁলোকৰ সততা আৰু হৃদয়ৰ নিষ্কলঙ্কতাৰ বাবে এইটো দেখাত আকৰ্ষণীয় হয় আৰু সাধাৰণতে যেতিয়া আপোনাৰ দলটোৱে এনে নিষ্পাপ শিশুৰ সৈতে খেলপথাৰত খোজ কাঢ়ে তেতিয়া ই ভাল দেখায়। অৱশ্যে, আজিকালি খেলুৱৈসকলে স্থানীয় বিদ্যালয়, ক্লাব, আৰু স্থানীয় যুৱ প্ৰতিযোগিতাৰ চেম্পিয়ন আৰু আন যিকোনো শাৰীৰিকভাৱে অক্ষম শিশু বা শিশুক "শিশু শুভংকৰ"ৰ অংশ হ'বলৈ আৰু তেওঁলোকৰ ইচ্ছা পূৰণ কৰিবলৈ অনুমতি দিয়ে। আনকি, কেতিয়াবা যিকোনো বিশেষ দিনৰ প্ৰতিযোগিতা যেনে "মাতৃ দিৱস"ত খেলুৱৈসকলক কেৱল শিশুৰ সৈতে নহয়, মাতৃসকলৰ সৈতেও খেলপথাৰত খোজ কাঢ়ি থকা দেখা যায়। এতিয়াৰ পৰা, এনে কাৰ্যকলাপে এক উন্নত দল হিচাপে এক উদাহৰণ স্থাপন কৰে আৰু মূল্যবোধ প্ৰদৰ্শন কৰে আৰু সমাজে সেইবোৰক প্ৰাধান্য দিয়াৰ বাবে এক আদৰ্শ হিচাপে চিত্ৰিত কৰে।

হিংসাৰ পৰা সুৰক্ষা দিয়ে: 

ফুটবল হৈছে এটা উন্মাদ খেল কিয়নো ই খেলখন শেষ নোহোৱালৈকে সকলো সময়তে এটা কৌতূহল ৰাখে। ইউৰোপ, আফ্ৰিকা, এছিয়া আৰু আমেৰিকা মহাদেশত সৰ্বাধিক সংখ্যক ফুটবল অনুসৰণকাৰী আছে, আৰু য'ত বিশ্বমানৰ কিংবদন্তি খেলুৱৈৰ উপস্থিতি আৰু তেওঁলোকৰ অতি আশ্চৰ্যকৰ দক্ষতাই এই 90 মিনিটৰ খেলখনক সমগ্ৰ বিশ্বতে ব্যতিক্ৰমীভাৱে জনপ্ৰিয় আৰু বিখ্যাত কৰি তোলে। প্ৰচুৰ ইউৰোপীয় ফুটবল ক্লাব আৰু তেওঁলোকৰ খেলবোৰ অত্যাধিক পৰিচিত আৰু আসক্ত যে, এইটো কেৱল সেই ব্যক্তিসকলেহে বুজিব পাৰে যিসকলে ইয়াক অনুসৰণ কৰে।


"ইউৰোপিয়ান লীগ মেচ, চেম্পিয়নছ লীগ মেচ আৰু আন কিছুমান জ্যেষ্ঠ পৰ্যায়ৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় মেচ"ৰ দৰে ইমান ডাঙৰ ক্লাব মেচৰ উপস্থিতিৰ বাবে, এই মহান খেলখনৰ বাবে অসংখ্য আসক্তিপূৰ্ণ অনুৰাগী থকাটো স্পষ্ট। যদিও ফুটবলৰ ধৰ্মান্ধসকলক মধ্যমীয়াভাৱে শান্ত দেখায়, তথাপিও অনুৰাগীসকলৰ দুষ্টতা সদায় খেলখনত এক প্ৰকৃত সমস্যা হৈ থাকে। সমগ্ৰ বিশ্বত ফুটবলৰ ৩.৫ বিলিয়নতকৈও অধিক অনুসৰণকাৰী আছে আৰু ই আন্তৰ্জাতিক ভাৱে অনুৰাগীৰ এক বিশেষ বিশাল সংখ্যাৰ সৈতে এই খেলখনক বিশ্বৰ এক নম্বৰ খেল কৰি টুলে।


সেয়েহে, আপুনি কেৱল কল্পনা কৰিব পাৰে যে এই খেলৰ বাবে মানুহৰ গোটবোৰ কিমান উন্মাদ, ফলস্বৰূপে হিংসা সচৰাচৰ হয়। লগতে, বহুসময়ত অনুৰাগীসকল সাধাৰণতে অত্যন্ত আৱেগিক হৈ পৰে, আৰু কেতিয়াবা তেওঁলোকে তেওঁলোকৰ আৱেগ নিয়ন্ত্ৰণ কৰিব নোৱাৰে আৰু প্লাষ্টিকৰ বটল আৰু এনে ধৰণৰ আন বহুতো বস্তু দলিয়াই খেলুৱৈসকলক আক্ৰমণ কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে। পৰৱৰ্তী সময়ত খেলুৱৈসকলৰ সৈতে গৈ খেলপথাৰত এনে দুষ্টতা বন্ধ কৰিবলৈ "শিশু শুভংকৰ"য়ে এক আশ্চৰ্যজনক ভূমিকা পালন কৰে। এনেদৰে অনুৰাগীসকলে খেলুৱৈসকলৰ ওপৰত বস্তু বোৰ নিক্ষেপ কৰিবলৈ ব্যতিক্ৰমীভাৱে কম আগ্ৰহী হৈ পৰে কিয়নো খেলুৱৈসকলৰ কাষতে শিশু 
থাকে

ক্লাববোৰৰ বাবে ভাল উপাৰ্জনৰ উৎস:

টকাই আজিকালি সকলো বোৰৰ ওপৰত ডাঙৰকৈ কথা কয়। কাৰণ যিয়েই নহওঁক কিয়, কিন্তু আৰ্থিক লাভালাভ সকলোতে আছে, ফলস্বৰূপে ক্লাব আৰু সংগঠনবোৰে বিশেষকৈ প্ৰিমিয়াৰ লীগ ক্লাববোৰে এনে শিশু শুভংকৰৰ পৰিয়ালৰ পৰা বৃহৎ পৰিমাণৰ মাচুল আদায় কৰে। ইয়াত ক্লাববোৰে শুভংকৰৰ পৰিয়ালৰ পৰা ভাল পৰিমাণৰ ধন উপাৰ্জন কৰে আৰু শিশুসকলেও ওচৰতে তেওঁলোকৰ প্ৰিয় খেলুৱৈসকলক লগ পোৱাৰ সুযোগ পায়। অৱশ্যে, ম্যানচেষ্টাৰ ইউনাইটেড, মানচেষ্টাৰ চিটি আৰু চেলছাৰ দৰে ক্লাববোৰে এইটো বিনামূলীয়াকৈ কৰে আৰু তেওঁলোকে শিশুৰ শুভংকৰৰ বাবে কোনো মাচুল আদায় নকৰে। 

কেতিয়াবা ডাঙৰ কোম্পানীবোৰৰ বাবে বিজ্ঞাপন হিচাপে কাম কৰে:

বিশ্ববজাৰত ফাষ্ট-ফুড শৃংখলাৰ প্ৰচাৰৰ বাবে মেক ডনাল্ডৰ দৰে ডাঙৰ কোম্পানীয়ে এবাৰ ব্ৰাজিলৰ বিশ্বকাপলৈ 1408 টা শিশু পঠিয়াইছিল, য'ত সকলো শিশুৱে মেক ডি টি-চাৰ্ট পিন্ধি ছিল আৰু শিশুশুভংকৰ হিচাপে প্ৰদৰ্শন কৰিছিল আৰু খেলুৱৈসকলক খেলপথাৰলৈ লৈ গৈছিল। একেদৰে, আজিকালি বহুতো কোম্পানীয়ে বিশ্বব্যাপী বজাৰত তেওঁলোকৰ সামগ্ৰীবোৰ প্ৰচাৰ কৰিবলৈ এনে কাম কৰে।


প্ৰতিযোগিতা জিকা:

বহুসময়ত, শিশুৰ শুভংকৰবোৰক "প্ৰতিযোগিতাৰ বিজয়ী" হিচাপেও দেখা যায় আৰু য'ত বিজয়ীসকলে "প্লেয়াৰ্ছ জাৰ্চি আৰু স্বাক্ষৰিত বল আদি উপহাৰ হিচাপে  লাভ কৰে। অৱশ্যে, এইটো সকলোবোৰ ক্লাবে নকৰে কিন্তু কিছুমানে কৰে আৰু ই যিকোনো ধৰণে ভাল দেখায়।









Post a Comment

0 Comments